Rejse og autostol

12. april 2011

Alder:
2 år, 2 mdr.

Rejse og autostol

Hej Helen

Jeg har gennem de sidste 26 måneder ofte haft et brev parat til dig, men har endnu ikke benyttet mig af din service og sendt det, da jeg som oftest har nået at finde svaret på mine bekymringer/tvivl på dit site -tusinde tak for det:-)

Men men, nu står vi i en lidt skæv situation og jeg tænkte at jeg kunne rådføre mig med dig..

Vi rejser til Afrika med vores skønne Emil på 26 måneder på torsdag. Vi skal ned på et luksus-resort i første halvdel af ferien og videre til et nyt luksus-resort i Sun City derefter. Så det er ikke så meget forholdene jeg funderer over, er sikker på det er meget fint fint.. :-)

MEN, vi flyver til Johannesburg og skal så derfra køre i en 8 pers. minibus/Van i ca. 3 timer ud til lodgen og igen senere på ferien kører vi jo så til Sun city i samme bus i 3 timer og endelig igen fra Sun city til Johannesburg i 2 timer i en ny minibus/van.. Vi er ialt 4 voksne og 3 børn; 2 på 26 måneder og en på 4 år.

SÅ, nu går mine tanker på: Det er ikke muligt at låne/leje autostole dernede, da de simpelthen ikke rigtig anvender det! ...

Annonce

... Bussen/van er en bil af høj standard, så det er ikke smadrede kasser vi kører rundt i og jeg kan tydeligt fornemme, at de synes det her autostol issue, er lidt noget pjat. Men jeg er simpelthen i tvivl om hvorvidt, at vi burde slæbe vores egne autostole med derned?

Det drejer sig om de her 3 køreture af nogle timers varighed hvor børnene skal sidde i bilen - enten på skødet af os, på et sæde selv, eller i deres autostole. Jeg ved at herhjemme kører de jo også i store busser med vuggestuen uden autostole osv, og at det jo også er en anden trafik dernede, end hvis vi kørte rundt midt inde i Paris osv..

Men, er stadig i tvivl, er det for uforsvarligt at lade autostolene blive hjemme?

- Emil og det andet barn på 2, er lige blevet målt til 83 cm, hvis det hjælper dig i nogen retning;-0

Glæder mig meget til at høre dine tanker omkring dette;-)

- og hvis du lige sidder og brænder med en eller anden bonus-info omkring at skulle rejse i 24 timer med to små på den størrelse, så vil det også blive modtaget med kyshånd;-)

Mange tak på forhånd,
Jannie:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder